Octopusklas

Onze school heeft al jaren een hoge uitstroom naar middelbaar vervolgonderwijs. Veel kinderen hebben ondersteuningsvragen vanuit een meer dan gemiddelde intelligentie. Omdat wij deze kinderen een structureel en kwalitatief goed onderwijsaanbod aanbieden zijn wij een aantal jaren geleden gestart met de Octopusklas. De Octopusklas (1 dag in de week) is voor cognitief begaafde leerlingen die op sociaal en/of emotioneel gebied een leerdoel hebben, bijvoorbeeld een mindset die hen belemmert te leren, faalangst, samenwerken, plannen/structureren/organiseren etc. Tijdens de les in de Octopusklas worden de leerlingen begeleid, uitgedaagd en gestimuleerd. Ook komen zij in contact met gelijkgestemden, wat een stimulans voor het leren op zal leveren.

Leerlingen van groep 8 kunnen deelnemen aan de Masterclass van het Corderius College of de Masterclass van het Nieuwe Eemland.